wtorek, 13 listopada 2018

Jedzenie i picie szydełkowe - słodycze, warzywa, owoce

Jedzenie i picie szydełkowe to było nowe wyzwanie. Pomysł na zrobienie na szydełku warzyw i owoców narodził się w chwili, gdy w Biedronce pojawiły się świeżaki.

Zamiast zbierać punkty, sięgnęłam po szydełko i zrobiłam swoje wersje warzyw i owoców. W ten sposób powstał brokuł, marchewki Marysia i Marian ;), gruszki, truskawki, pomidor i bakłażany. Kolejne warzywka i owoce zrobiła moja mama, która wtedy zaczęła przygodę z amigurumi.

Warzywa i owoce zrobiłam z różnych włóczek akrylowych, m.in.: Kotek, Kocurek, Sara, Mimoza. W środku mają wypełnienie poliestrowe. Moje "świeżaki" były breloczkami. Miały ok. 6 - 10 cm wysokości.











Oprócz breloczkowych warzyw powstała marchewka w wersji zabawkowej. Marchewka ma ok. 20 cm wysokości. Jest zrobiona z włóczki akrylowej Sara.



Kolejnym wyzwaniem było zrobienie szydełkowych słodkości. Powstały donuty i lody. Słodkości również zrobiłam z różnych włóczek akrylowych, podobnie jak świeżaki.


A może pierogi szydełkowe? Zrobione z różnych włóczek akrylowych i Himalaya Baby Fine.




Kolejnym wyzwaniem było zrobienie piwa i pierników. Piwo z pianką i pierniki... mmmm...

Postanowiłam je zrobić dla znajomych, którzy w Radomiu otworzyli pub przy browarze Saskiego. Tam też mieści się Piernikarnia Pana Kota

Na parapetówkę nie wypadało iść z pustą ręką, więc zrobiłam im te oryginalne breloczki. 
Zapytacie dlaczego pojawiły się na nich czarne koty? Odpowiem - bo to browar Czarny Kot z Radomia.





2 komentarze:

  1. Fundacja Pamietamy o Ogrodach28 lipca 2023 10:09

    Pani Małgorzato! A są listki czarnoleskiej lipy w wersji szydełkowej?

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie ma, ale mogą być. Tylko wena musi chwycić ;)

    OdpowiedzUsuń