sobota, 5 stycznia 2019

Koziołek Matołek - szydełkowa zabawka

Krótkie czerwone spodenki na szelki, czerwony worek na plecak, ciągle podążał do Pacanowa... Któż z nas go nie pamięta? 
Koziołek Matołek Kornela Makuszyńskiego zrobiony na szydełku to było spore i niełatwe wyzwanie.

A zaczęło się tak... 
Córka mojej koleżanki chciała Koziołka Matołka. Zatem moja koleżanka stwierdziła - córciu to ja ci go uszyję. Na co usłyszała, że nie chce szytego. Że ciocia Gosia zrobi mi go na szydełku...
Oj co ja się miałam... Najpierw musiałam ustalić jak on wyglądał. Okazało się, że w internecie jest kilka wersji Koziołka Matołka. Wygląd z latami nieco się zmieniał. 

W końcu jako podstawę do zrobienia maskotki wzięłam wesję widoczną na pierwszym zdjęciu. 
Potem pojawiło się pytanie - jak go zrobić? Nie było gotowych wzorów. Długo mi zeszło z wymyśleniem wzoru. Aż w końcu metodą prób i błędów zrobiłam moją wersję Koziołka Matołka.

Szydełkowy Koziołek Matołek miał ok 22-25 cm wysokości. Zrobiłam go z włóczki akrylowej Mimoza a rogi z Sary.

Kiedy trafił do zamawiającej radości nie było końca. Koziołek otrzymał łóżeczko w pudełku po butach i materiałową kołderkę.





O Koziołku i nie tylko opowiedziałam w audycji  Nie święci garnki lepią emitowanej w Radiu Plus Radom.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz