poniedziałek, 25 maja 2020

Abażury do lamp

Abażury do lamp uszyłam z dekoracyjnej, błyszczącej tkaniny z cekinami. Stare abażury niestety były zniszczone, dlatego trzeba było je odnowić. W ten sposób powstały nowe abażury do lamp. 

U góry i u dołu mają wszytą cienką gumkę, więc ładnie się trzymają na lampie i delikatnie marszczą. Oba abażury są zapinane na rzepy. Dlatego jeśli chcielibyśmy je zdjąć do uprania lub wymienić na nowe, nie będzie z tym problemu.









Abażur - lampa ze sznurka

Abażur-lampa ze sznurka (tu z grubszego kordonka bawełnianego) powstawał przez kilkanaście godzin. 

Najpierw wykonałam "magiczną" miksturę usztywniającą, potem moczyłam w niej kordonek i oplatałam nim napompowaną piłkę plażową. Robiłam to aż do uzyskania odpowiedniej wielkości abażuru i gęstości. Później abażur musiał wyschnąć. Trwało to ok. 24 godzniy. 

Na koniec zamontowałam w nim kabel, który z jednej strony można było umocować do sufitu, a z drugiej wkręcić w nim żarówkę. W ten sposób powstała oryginalna lampa. 

W wersji ozdobnej ma doklejone kolorowe, sztuczne kwiaty.









Brak komentarzy:

Prześlij komentarz